0745 75 97 43, 0766 56 76 99
office@unigraphics.ro

Unigraphix Pro

MARKETING ELECTRONIC


Cand iti planifici campania de marketing electronic trebuie sa reflectezi cu grija la anumite strategii. Pe acestea intentionezi sa le abordezi pentru a-ti atinge obiectivele. Website-ul va fi in mod inevitabil in centrul activitatii tale online. Cu toate acestea foarte este important sa constientizezi ca nu reprezinta singura modalitate prin care poti sa-ti realizezi obiectivele de marketing. Pe langa website-uri, mai avem la dispozitie urmatoarele instrumente:

E-mail-ul a fost prima aplicatie a Internetului si ramane cel mai larg folosita, fie ca vorbim de e-mail clasic sau de e-mail instant (devenit conversatie in direct). El poate fi utilizat in mod strategic in ratiuni de marketing direct. De asemenea, se poate folosi si-n comunicarea bilaterala cu publicul tau tinta.

Newsletter (buletine de stiri) electronice trebuie avute in vedere atunci cand aplici strategia de marketing electronic. Ele se pot dovedi o cale pentru pastrarea unei relatii active site-vizitator pe termen lung.

Forumul sau acele grupurile de discutii pe Web sunt o parte integranta a mix-ului de marketing electronic. Ele pun la dispozitie mijloace de acces si de cercetare a membrilor importanti ai clientelei-tinta. Mai mult, este important sa monitorizezi aceste grupuri online pentru a preveni difuzarea unor infor­matii eronate despre firma ta.

Cand iti planifici strategia de marketing electronic este important sa nu le vezi ca pe niste instrumente izolate. Spre exemplu, poti sa-ti promovezi news- letter-ul transmis prin e-mail pe website-ul tau si vice-versa. Combinarea diferitelor instrumente ale Internetului in cadrul unei singure strategii iti poate imbunatati sansele de succes. Asa te asiguri ca activitatea ta online are maximum de continut posibil.

Reflectand la gama larga de instrumente pe care o poti utiliza, este util sa iei in considerare doua motive principale pentru care oamenii aleg Internetul. Acestea sunt informatia si inter-activitatea.

Informatia - Majoritatea oamenilor care utilizeaza Internetul cauta informatia. Ca urmare, trebuie sa iei in considerare modalitatile prin care sa furnizezi publicului tau informatii relevante, utile si oportune. Cand iti planifici o strategie de marketing electronic trebuie sa ai in vedere mai multe aspecte. Unul se refera la furnizarea informatiilor de care sunt interesati cumparatorii tai. Al doilea este modul de a afla informatii si despre piata pe care te afli. Astfel, vei avea o baza mai consistenta la punerea in practica a strategiei tale.

Interactiunea - Internetul este un mijloc interactiv folosit in principal pentru a comunica. E-mail-ul este cel mai popular mijloc online de comunicare. Dar dialogul dintre firma ta si clientela sa online mai poate folosi si alte mijloace. Acestea sunt camerele de discutie, grupurile de discutie si site-urile Web. Obiectivul principal al specialistului online este de a creste "valoarea durabili­tatii" fiecarui cumparator online. De aceea este important sa stabilesti si sa con­solidezi pe termen lung relatii site-vizitator semnificative si reciproc avantajoase, in lumea reala acest fapt este rareori posibil, pentru ca metodele marketingului traditional limiteaza participarea publicului la conditia de spectator pasiv.

Relatia dintre publicul online si vanzator

Tot mai multi oameni utilizeaza in prezent Internetul pentru a cumpara produse sau servicii. Totusi, nu este deloc simplu sa folosesti website-ul ca pe un mijloc de vanzare brut, precum un catalog sau o brosura. Daca strategia ta de marketing electronic este doar sa expuna si sa vanda produse, atunci vei putea concura numai in privinta pretului. Dar pretul nu este totusi un criteriu suficient deoarece utilizatorii Internetului pot executa cautari comparative pentru a gasi cele mai ieftine produse disponi­bile. Si chiar fara un efort deosebit. In afara de cazul in care nu vrei sa operezi cu marjele de profit zero, exista intotdeauna o alternativă mai ieftina. Trebuie sa eviti caderea in aceasta cursa a pretului. Gandeste-te la caile prin care sa oferi informatii valoroase si interactiune. Acestea trebuie sa constituie o parte a strate­giei de marketing electronic. Ca si in cazul obiectivelor online, succesul strate­giei tale depinde de un factor. Si anume de abilitatea de a corobora propriile scopuri si interese cu cele ale publicului tau.