0745 75 97 43, 0766 56 76 99
office@unigraphics.ro

Unigraphix Pro

SERVICII WEB


Modalitatile de promovare ale unui site sunt aproape nenumarate. Dupa cum este deja cunoscut, un rol exceptional pentru promovare il au motoarele de cautare. Acestea au un rol esential in activitatea de marketing a oricarui website. Exista peste 1500 de motoare de cautare pe Web. Cu toate acestea, majoritatea sunt relativ mici. Numai cateva dintre cele mai mari motoare de cautare folosesc in comun aceleasi baze de date.

Inscrierea in cele mai multe motoare este gratuita. Aceasta constituie efectiv o publicitate gratuita a firmei tale la nivel mondial. Intre 80% si 85% din utilizatorii Web-ului folosesc motoarele de cautare ca prima optiune. Cu toate acestea, cei mai multi examineaza numai primele rezultate ale cautarii. De aceea, nu este suficient sa te inscrii intr-un motor de cautare si sa-ti faci vise. Scopul este sa asiguri site-ului tau o clasificare superioara (ideal intre primii 20) prin introducerea unui cuvant-cheie semnificativ. Evident, aceasta nu este o realizare intrucat diferitele motoare de cautare folosesc criterii diverse de clasare a website-urilor. De multe ori, incearcă sa pastreze secretul asupra politicii lor de cautare. Totusi, poti lua o serie de masuri pentru a te asigura ca site-ul tau este preferat de motoarele de cautare.

Motoarele de cautare importante dispun de standarde inalte si de roboti de cautare sofisticati. Ei cutreiera Internetul in cautarea de noi website-uri care sa apara pe site-urile lor. Aceasta inseamna ca motoarele de cautare vor putea sa evalueze calitatea website-ului tau chiar si fara ajutorul judecatii umane. Ca urmare, inainte de a propune site-ul tau motoarelor de cautare trebuie sa te asiguri ca el raspunde standardelor cerute. Pentru a-1 face acceptat de catre motoarele de cautare va trebui sa urmezi indrumarile succint schitate mai jos.

Obtine numele domeniului tau de internet

In afara de inregistrarea numelui firmei tale ai putea, de asemenea, sa obtii un nume de domeniu. Acest nume trebuie sa includa un cuvant ce poate fi cautat ca atare. Registrele pot acum sa inregistreze nume de domenii avand maximum 63 de caractere. Se ofera, astfel, firmelor ocazii suplimentare de a include cuvinte-cheie in numele website-ului lor. Cand cauti un nume de domeniu alternativ bazat pe cuvinte-cheie, viziteaza site-uri care verifica disponibilitatea numelor de domeniu pe baza selectiei unui cuvant-cheie.

Un nume de domeniu propriu are un impact mai mare asupra celor mai importante motoare de cautare. Aceasta denota o implicare mai puternica decat un site gratuit oferit de un ISP. Website-urilor plasate in spatii Web gratuite nu le merge prea bine. De fapt, cateva dintre motoarele de cautare le resping imediat.

Proiecteaza-ti site-ui tinand seama de motoarele de cautare

Proiectarea paginii este un factor important in asigurarea unei bune pozitii in motoarele de cautare. Motoarele de cautare nu sunt interesate de estetica site-ului tau. Ele cauta informatii si modalitatea in care au fost prezentate acestea. Dacă iti proiectezi website-ul in conformitate cu preferintele motoarelor de cautare, trebuie:

Sa eviti prea multe imagini

O pagina principala incarcata de imagini poate scoate din functiune "robotul" unui motor de cautare. Sa verifici link-urile. Link-urile care conduc catre URL-uri dezafectate pot fi usor depistate de catre motoarele de cautare. Atentie, deci să te asiguri ca site-ul tau este compatibil cu majoritatea browserelor. Verificarea site-ului in diferite browsere te ajuta sa fii sigur ca are un aspect placut. Atat pentru vizitatori, cat si pentru motoarele de cautare.

Realizeaza meta-etichete corespunzatoare

Meta-etichetele sunt instructiuni HTML continand cuvintele-cheie pe care le-ai definit. De asemenea, ajuta motoarele de cautare sa-ti indexeze site-ui. Fara meta-etichete, fiecare cuvant din site-ul tau va fi tratat ca un cuvant-cheie. Toate motoarele de cautare importante se bazeaza, in parte, pe meta-etichete pentru a-ti clasifica efectiv site-ul.

Datorita multimii de site-uri de pe Web, motoarele de cautare trebuie sa utilizeze un proces automat de indexare. Pentru aceasta, ele isi trimit robotii sa strabata Web-ul in cautare de noi site-uri. Robotii se bazeaza pe aceste meta-instructiuni speciale incorporate in partea de inceput a codului HTML al website-ului tau. Exista doua tipuri principale de meta-etichete: eticheta "description" si eticheta "keyword".

Nu incerca sa pacalesti motoarele de cautare !

Multe companii continua sa creada ca a trisa este cea mai buna modalitate de a ajunge pe primele pozitii ale clasamentelor motoarelor de cautare.

La inceputurile Web-ului puteai folosi metode ilegale si scapa basma curata. Acum motoarele de cautare adopta reguli mul mai dure. Daca esti prins asupra faptului, probabil ca vei fi pus pe lista neagra. Nu numai de catre anumite motoare de cautare, ci si de toate site-urile principale de cautare si de cataloage. In consecinta, urmatoarele metode trebuie ocolite cu orice pret:

Folosirea cuvintelor-cheie nepotrivite

Combinatii de cuvinte-cheie precum "Triple X action" sau "free money" pot atrage vizitatorii catre site-ul tau, dar trebuie sa-ti aduci aminte ca, atunci cand este vorba de traficul site-ului, importanta este calitatea, si nu cantitatea.

Folosirea aceluiasi cuvant-cheie de mai multe ori

In trecut, acesta era un obicei acceptat. In prezent, "aglomerarea de cuvinte-cheie" este reprobata. Robotii motoarelor de cautare care navigheaza pe Web cautand site-uri vor ignora in mod deliberat potopul de cuvinte-cheie. Totusi este perfect acceptabil ca meta-etichetele sa contina sinonime diferite sau cuvinte inrudite precum "PR, relatii publice, marketing, promovare, publicitate".

Furtul meta-etichetelor

Copierea structurii meta-etichetei unui alt site este ilegala si reprezinta cel mai mare atentat la adresa motoarelor de cautare. Multi detinatori de website-uri au ajuns la tribunal din cauza plagiatului meta-etichetei. Aceasta medota de lucru reprezinta in mod evident un furt de proprietate intelectuala si poate fi considerat chiar sabotaj.

Propunerea diferitelor pagini ale aceluiaşi site

Daca un site are mai mult de o singura pagina (un fapt firesc), nu se presupune in mod automat ca va fi propus de mai multe ori.

Folosirea titlurilor multiple

Motoarele de cautare vor lua in considerare un singur titlu de meta-ericheta pe pagina.

Incorporarea numelor concurentei in meta-eticheta

Poate parea logic sa incorporezi numele concurentei in meta-eticheta in scopul captarii de vizitatori care le introduc in motoarele de cautare. Totusi, aceasta practica este o incalcare a legislatiei drepturilor de autor. In plus, daca concurentul nu este un nume de rezonanta in domeniul de activitate vizat, nici nu merita sa-ti pierzi timpul cu astfel de incercari.

Propunerea unor URL-uri diferite pentru acelasi site

Unele site-uri pot avea mai mult de un URL sau o adresa de website. Site-urile respective pot fi tentate sa pretinda ca sunt doua site-uri separate. De indata ce robotul motoarelor de cautare descopera scriptul HTML identic, propunerea site-ului va fi respinsa.