0745 75 97 43, 0766 56 76 99
office@unigraphics.ro

Unigraphix Pro

SERVICII WEB


Odata ce ai cercetat piata online, vei putea apoi sa incepi sa te gandesti la dez­voltarea unui website. Acesta este punctul in care trebuie luate cateva decizii importante. Firmele se confrunta mereu cu o dilema. Sa proiecteze un website cu forte proprii sau sa apeleze la o firma externa? Pentru a lua aceasta decizie este nece­sar sa te bazezi pe propria cercetare de piata online. De asemenea, trebuie sa-ti reevaluezi obiectivele marketingului electronic. Mai concret, va trebui sa te gandesti si la un plan privind website-ul. Daca decizi sa apelezi la o firma de Web design precum Unigraphics, acest plan te va ajuta sa respecti in primul rand obiectivele website-ului.

Mai intai va fi util sa examinam impreuna modul in care trebuie sa incepi sa planifici strategia ta privind website-ul. Dupa aceea, vom discuta despre argumentele intrinsece pro si contra ale fiecarei fatete a dilemei designului.

Planificarea designului

Planificarea minutioasa constituie o parte integranta a procesului de Web design. Trebuie sa te gandesti cu temeinicie care sunt obiectivele website-ului tau si cum vor fi duse la indeplinire. Si aceasta, inainte de a plonja orbeste intr-un ametitor labirint al codului HTML. Sau, chiar si mai mult, in mai derutantul taram al unei firme de Web design.

Inainte de orice altceva, trebuie sa-ti evaluezi scopurile activitatii de Web design, punandu-ti urmatoarele intrebari:

Ce public tintesti?

Definirea publicului-tinta te ajuta sa elaborezi continutul si caracterul website-ului tau. Ca firma, probabil ai un public multiplu. Acesta poate include cumparatori actuali, cumparatori potentiali, consumatori, clienti, investitori, furnizori, experti in domeniu, concurenta, cei care doresc sa-si faca publicitate si sponsori. In cadrul fiecarei categorii de public se pot face si alte diferentieri, de exemplu, intre piata interna si cea externa.

Principalul scop al site-ului tau ar putea sa fie atragerea unui public con­sumator. Dar, an aceeasi masură, vizezi si lumea afacerilor (de exemplu cei care doresc sa-si faca publicitate). Ceea ce inseamna ca va trebui sa creezi o sectiune distincta in cadrul site-ului, destinata acestui public secundar.

Categoriile de public multiple pentru site-uri

S-ar putea sa nu crezi. Dar a avea mai mult de o categorie de public nu in­seamna ca vei diminua identitatea marcii site-ului tau. Totusi, trebuie sa faci o or­dine de prioritati in ceea ce priveste categoriile de public.

Poti avea un public online extrem de diversificat. Intr-un asemenea caz, tre­buie chiar sa iei in considerare posibilitatea de a avea mai multe website-uri. De exemplu, ai o gama larga de produse care se adreseaza unor grupuri diverse de consumatori.

Atunci ai putea adopta abordarea firmei Procter & Gamble si sa construiesti un website pentru fiecare dintre produsele tale. Poti avea un public divers din punct de vedere geografic si cultural. Atunci ai putea sa faci website-uri diferite pentru fiecare tara / limba. Ori de cate ori este posibil, ar tre­bui sa incerci si sa testezi site-ul pe masură ce-l construiesti. Procedeaza astfel cu ajutorul membrilor publicului tau. Vei primi reactii utile, care te vor ajuta sa-l rearanjezi sau sa-l rafinezi, daca este necesar. Astfel, vei putea sa-l proiectezi incat sa corespunda perfect publicului tau.

De ce doresti un website?

Practic, orice firma de o valoare oarecare are si o prezenta online. De aceea, aceasta intrebare poate parea la inceput un non-sens. Este important, totusi, sa evaluezi in mod exact scopurile de marketing pe care site-ul tau trebuie sa le atinga. Iata cateva exemple de obiective obisnuite ale unui website:

- sa genereze noi oportunitati de vanzare / sa creasca vanzarile

- sa stabileasca o prezenta de lider in cadrul comunitatii tale de afaceri online

- sa creasca increderea cumparatorilor

- sa consolideze identitatea marcii tale

- sa ajute la extinderea pe pietei internationale

- sa ofere sprijin cumparatorilor 24 de ore din 24

- sa creeze o comunitate online care sa fie semnificativa pentru publicul tau

- sa atraga pe cei care cauta de lucru

- sa creasca "valoarea durabilitatii" cumparatorului

Cand iti formulezi obiectivele trebuie sa fii constient ca ele nu sunt fixe. De exemplu, obiectivul tau initial poate sa fie "cresterea vanzarilor". In timp, totusi, acesta poate evolua in alte scopuri, mai concrete. Printre acestea se pot numara "sa creezi o comunitate online" sau "sa atragi pe cei care vor sa-si faca publici­tate". Vei gasi directia necesara construirii unui site coerent reflectand la obiec­tivele scontate ale site-ului tau. Pod chiar asterne pe hartie aceste obiective. De fiecare data cand te confrunti cu o decizie dificila, vei putea sa revezi aceste obiective. Te vei decide mai uaor asupra directiei pe care doresti sa continui.

Ce doresti sa se intample cand oamenii iti viziteaza site-ui?

Legat de intrebarea anterioara este modul in care doresti sa procedeze uti­lizatorii Internetului, odata ajunsi la site-ul tau.

Pentru a decide asupra acestui aspect, trebuie sa ai in vedere cele patru motive importante pentru care oamenii se conecteaza la Internet:

  1. - sa gaseasca informatii
  2. - sa interactioneze cu alti utilizatori ai Internetului
  3. - sa se distreze
  4. - sa cumpere

Dacă site-ul tau nu satisface nici unul dintre criteriile de mai sus, atunci nu se va intampla nimic. Mai mult, gandeste din perspectiva a ce doreste publicul tau tinta sa primeasca de pe Internet. Te va ajuta sa concepi site-ul asa incat sa satisfaci interesele acestuia. De exemplu, te-ai decis ca principalul scop al site-ului tau este de a furniza informatii utile. Această decizie va influenta con­figuratia site-ului tau. Se va pune accentul pe crearea unui design simplu si acce­sibil. Se va insista mai putin pe captivarea vizitatorilor printr-o paleta de amuza­mente care clipesc si link-uri catre noutati.

In mod similar, daca unul dintre telurile tale este ca oamenii sa interactioneze, aceasta va influenta structura site-ului tau. Camerele de conver­satie, buletinul electronic si alte elemente interactive trebuie luate in considerare cand proiectezi macheta site-ului.

Cat de mult esti dispus sa cheltuiesti?

Inainte sa incepi proiectarea website-ului tau, trebuie sa calculezi, in mod exact, cat timp si cati bani iti permiti sa investesti. Cand ai atasat site-ului un buget, atunci vei putea sa formulezi in mod precis dimensiunea si scopul lui. Bugetul te va ajuta sa-ti determini nu numai obiectivele, dar si modul cum intentionezi sa-ti construiesti site-ul. Firmele de Web design pot fi foarte scumpe. Astfel ca nu sunt o optiune valida pentru toate tipurile de afaceri. Dar subcontractarea poate deveni profitabila. Aceasta datorita economiei de timp, de efort si de expertiza in domeniu pe care le permit. Site-urile Web cu aspect profesional pot fi ieftine. Pe de alta parte, ele depind de o munca intensa si de energie creatoare.

Intocmeste harta site-ului tau

Este recomandabil sa intocmesti in mod anticipat harta site-ului, aaa cum ti-l inchipui ca ar trebui sa fie structurat. Aceasta fie ca angajezi o firma externa pentru construirea site-ului tau, fie ca il construiesti tu insuti in intregime. Vei asambla un plan sau o diagrama detaliata cu legaturile dintre paginile site-ului. Ceea ce te va forta sa gandesti cu grija la fiecare sectiune in parte. De asemenea, vei avea o imagine de ansamblu asupra site-ului ca intreg.

Poti sa incepi prin a construi o diagrama simpla a tuturor paginilor site-ului tau. Este ceea ce Web designerii sau alti specialisti multimedia numesc "arhitec­tura site-ului" sau "proiectul site-ului". Apoi, poti sa te indrepti catre elementele de proiectare ale fiecarei pagini individuale. Te va ajuta sa determini echilibrul dintre text, grafica animata si fisiere audio-vizuale, la nivelul intregului site. Acum poti sa vezi cu ochii mintii cum trebuie sa arate fiecare pagina. Ca urmare, poti utiliza un program de design grafic pentru a macheta paginile pe ecranul calculatorului. Printre programele de acest gen se numara Adobe PageMaker sau QuarkXPress. Astfel, vei putea jongla cu diferitele idei vizuale pentru a vedea daca se potrivesc sau nu.

Optiunile Web designuiui

După ce te-ai hotarat ce anume vrei sa realizeze site-ul tau, urmatorul pas este sa determini cum ai de gand sa-ti construiesti site-ul. Poti fie sa angajezi pe altcineva sa il construiasca, fie sa il faci singur. Poti folosi un program de Web design sau codul primar HTML.